بهترین کرم اسکار برای سوختگی

مقدمه

کرم‌های اسکار در بخش‌های مختلفی می‌توانند به خوبی عمل کرده و کمک کنند تا با هزینه کمتری، درمان اسکار صورت گیرد. برای آشنایی با انواع بهترین کرم و ژل‌های موجود با ما همراه شوید.

بهترین کرم‌های اسکار

اولین مسئله در یافتن بهترین کرم‌های اسکار دانستن آن است که چقدر خوب می‌توانند عمل کنند؟ زخم‌های کوچک به مرور زمان خود محو و کمرنگ‌ می‌شوند؛ امّا زخم‌های عمیق و شدید ممکن است تنها با درمان‌های پزشکی درمان شوند؛ از جمله:

  •     کرایوسرجری (cryosurgery)
  •     لیزر درمانی
  •     تزریقات
  •     تابش- تشعشع

کرم‌های آنتی اسکار روشی کم هزینه‌تر برای از بین بردن جای زخم‌های خفیف و نسبتا شدید هستند. این حالت درمان اسکار خانگی به شمار‌ می‌آید که مزایایی زیادی برای فرد می‌تواند داشته باشد. امّا در انتخاب کرم مناسب باید نوع زخم و پوست خود را در نظر داشته باشید. آکادمی پوست آمریکا (The American Academy of Dermatology) توصیه می‌کند پیش از تهیه و استفاده کرم‌های درمان اسکار، حتی با آنکه به نسخه نیاز ندارند، با پزشک صحبت نمایید؛ آن‌ها می‌توانند بهترین گزینه برای مراقبت از زخم را تجویز کنند.

همچنین، پزشک با بررسی زخم ممکن است توصیه کند تا مدتی صبر کرده تا جای زخم بهبود یابد. در برخی موارد نیز درمان فوری را توصیه خواهند کرد. امّا همیشه به خاطر داشته باشید، زخم‌ها یک شبه خوب نخواهند شد و روندی زمان بر خواهند داشت؛ به خصوص اگر برای درمان اسکار قدیمی در تلاش هستید، شاید نیاز به زمانی بیشتر داشته باشید.


بهترین کرم‌های درمان اسکار‌

 ژل لیزر و اسکار سیموسیل یکی از موثرترین درمان‌های خانگی اسکار شناخته می‌شود. استفاده از محصولات سیلیکونی در بررسی پزشکان، مورد اعتماد‌ترین روش هستند. سیموسیل (Cimeosil) ساخت برند ایمپلنتک (Implantech) آمریکا برای درمان اسکار‌های مختلف مورد استفاده قرار‌ می‌گیرد؛ از جمله:

  •     زخم‌های هایپرتروفیک
  •     کلوئید
  •     آکنه
  •     سوختگی
  •     زخم‌های جراحی
  •     و...

بسیاری از بانوان پس از زایمان سزارین باید از زخم ایجاد شده مراقب نمایند. ژل معرفی شده بهترین گزینه برای ترمیم و مراقب از چنین زخم‌هایی خواهد بود. اگر‌ می‌خواهید ژل یا کرمی موثرتر انتخاب کنید یا نمی‌خواهید از بانداژ استفاده کنید، ژل یا ورق سیلیکونی(شیت یا چسب سیلیکونی سیموسیل) برای شما مناسب‌ خواهد بود.

ژل لیزر و اسکار سیموسیل در راستای التیام و ترمیم زخم‌های ناشی از لیزر، سوختگی، بریدگی و خراش طراحی و تولید شده است. این برند بر کاهش زخم‌های کلوئیدی و هیپروترفیک تاکید دارد. استفاده از آن بسیار راحت خواهد بود: لازم است دو بار در روز در محل زخم قرار داده شود. این نوع کرم یا ژل ضد آب بوده و می‌توان حتی زیر آرایش نیز از آن استفاده کرد. برخی کاربران به چسبندگی و ضخامت ژل اشاره کرده اند. با این وجود اگر طبق دستور العمل‌ها پیش بروید، چسبندگی اضافی به راحتی پاک می‌شود.

نقاط قوت:

  •     قابل استفاده در بخش‌های کوچک یا بزرگ
  •     نیازی به بانداژ ندارد
  •     مناسب برای درمان اسکار‌های کلوئیدی و هیپرتروفیک
  •     ضد آب

نقاط ضعف:

  •     احساس چسبندگی
  •     قوام غلیظ


بهترین کرم اسکار برای سوختگی

محصولات سیلیکونی بهترین گزینه و قابل اعتمادترین نوع هستند. این محصولات برای پوست‌های حساس به خصوص کودکان، کارایی خواهند داشت و با مصرف منظم می‌توان به نتیجه‌ای مناسب دست یافت. با این حال شاید برای زخم‌های بسیار بزرگ یا حساس‌تر نتوان به نتیجه دلخواه رسید. ژل درمان اسکار، ضد آب است و با وجود کیفیت بالایی که دارد، قیمتش به نسبت انجام لیزر و جراحی بسیار کمتر خواهد بود.


بهترین کرم اسکار برای آکنه

کرم‌های درمان اسکار شامل ترکیبات مختلفی می‌شود:

  •     سیلیکون
  •     عصاره پیاز
  •     آلوئه ورا
  •     چای سبز

همیشه می‌توانید با پزشک یا متخصص پوست مشورت نمایید تا بهترین گزینه را تهیه فرمایید. علاوه بر آن، به مواد سازنده کرم‌ها دقت کرده و لیستشان را کامل بخوانید. از تهیه کرم‌هایی که به مواد سازنده آن حساسیت دارید خودداری نمایید. سازنده محصول را بشناسید تا از برندهای اصل محصول را تهیه نمایید.

برای آکنه برخی افراد به ترکیبات چای سبز اشاره می‌کنند. برگ‌های چای سبز (Camellia sinensis) حاوی ترکیبات فنلی به نام کاتچین (catechin) است که خاصیت آنتی اکسیدانی و ضد التهابی دارد. علاوه بر آن به خاصیت روشن کننده‌ای آن نیز اشاره می‌کنند. هر چند اگر در ترکیب آن‌ها فندق افسون باشد می‌تواند باعث تحریک پوست‌های حساس شود.

درمان اسکار ناشی از سوختگی

کرم اسکار برای کودکان

در چنین کرم‌هایی از آلانتوئین برای کاهش خارش، تحریک و خشکی استفاده می‌کنند. فرمول آن‌ها به گونه‌ای است تا حتی کودکان را در برابر نیش حشرات محافظت نماید. آنتی اسکار کودکان ملایم هستند تا پوست حساس آن‌ها دچار آسیبی نشود. در نحوه استفاده آن‌ها گفته شده تا سه بار در روز به مدت 8 هفته استفاده شود؛ در نمونه‌های قدیمی‌تر 6 ماه طول می‌کشیده است.

ژل و کرم برای کودکان به تسریع تولید کلاژن و تجدید سلول کمک می‌کند. با این حال، به راحتی بر روی پوست‌های فوق حساس قابل استفاده نخواهند بود و زمان مصرفی طولانی‌تر دارند.

 

کرم‌های آنتی اسکار برای کودکان

کرم‌های درمان اسکار برای صورت

زخم‌های صورت تنها بر اثر آکنه یا جوش ایجاد نمی‌شوند. برای ترمیم و روشن کردن جای زخم‌های صورت از ترکیبات گلیکوزید آربوتین (Arbutin glycoside) و اسید کوجیک (kojic acid) استفاده می‌شود. همچنین، هیالورونات (Hyaluronate) برای تامین رطوبت پوست به آن اضافه می‌گردد. روغن‌های گیاهی از جمله روغن آویشن نه تنها بویی خوش ایجاد می‌کنند، بلکه خاصیت ضد التهابی را برای پوست صورت فراهم خواهند کرد.

در برخی مدل‌ها نیز از عصاره خیار استفاده می‌شود تا پوست زخم شده تسکین یافته و فرآیند بهبودی تسریع یابد. اغلب پیشنهاد می‌شود که یک یا دو قطره، دو بار در روز بر روی پوست صورت قرار گیرد. سپس، کرم‌های مرطوب کننده و ضد آفتاب برای محافظت بیشتر استفاده شود.


ورقه‌های درمان اسکار بعد از جراحی

محصولات سیموسیل Cimeosil شامل ورقه‌های آنتی اسکار نیز‌ می‌شوند؛ علاوه بر آنکه باعث نرم کردن و ترمیم بافت می‌گردد، به بهبود رنگدانه‌های پوست نیز کمک می‌کند. استفاده از آن راحت و ضد آب هستند. افراد می‌توانند به راحتی آن‌ها را تعویض کرده و مانع از ایجاد زخم‌های هیپروتروفیک و کلوئید شوند. می‌توان گفت برای افرادی که زایمان سزارین کرده اند، گزینه‌ای مناسب خواهد بود.

بهترین کرم اسکار برای سوختگی