آیا کاشت چانه، طبیعی به نظر می‌رسد؟

مقدمه

کاشت چانه یکی از کارهای زیبایی پر طرفدار است که این روزها بسیار رایج شده است. یک چانه خوش فرم می‌تواند زیبایی صورت را بیشتر نشان دهد. به همین دلیل اغلب افراد برای ایجاد هارمونی بین اجزای صورت خود اقدام به استفاده از پروتز چانه می‌کنند. در اینجا قصد داریم با کاشت چانه و پروتز چانه به طور کامل آشنا شویم. بنابراین اگر به دنبال انجام این عمل جراحی هستید، با ما همراه باشید.

آشنایی با عمل زیبایی کاشت چانه

فرم چانه یکی از فاکتورهایی است که در زیبایی صورت اثر بسزایی دارد. در گذشته افرادی که دچار ناهنجاری و بدفرمی در ناحیه چانه بودند، راهکاری برای درمان آن نداشتند و به این خاطر اعتماد به نفس خود را از دست می‌دادند. اما امروزه این مشکل با استفاده از تزریق ژل یا چربی و یا انجام عمل زیبایی چانه بر طرف شده است. اما یکی از سوالات مهمی که متقاضیان این عمل زیبایی می‌پرسند این است که آیا کاشت چانه، طبیعی به نظر می‌رسد؟ برای پاسخ به این سوال باید از جزئیات بیشتری از عمل کاشت چانه مطلع شویم.

کاشت چانه نوعی عمل زیبایی است که در آن سعی می‌شود فرم چانه بزرگ‌تر از قبل شود. برای افزایش حجم چانه، پزشک باید از پروتز چانه استفاده کند و آن را در ناحیه چانه قرار دهد. این روش معمولا در افرادی استفاده می‌شود که خط چانه ندارند و در این ناحیه دچار ناهنجاری و بدفرمی هستند. این کار می‌تواند در ظاهر صورت تقارن و هارمونی ایجاد کند و زیبایی صورت را افزایش دهد.

عمل کاشت چانه

آیا کاشت چانه، طبیعی به نظر می‌رسد؟

به واسطه پیشرفت‌های قابل توجهی که در تولید پروتزهای چانه به کار گرفته شده است، پروتزهای چانه می‌توانند پس از قرار گرفتن در ناحیه مورد نظر، زیبایی کاملا طبیعی را برای چهره افراد همراه بیاورند. در طراحی این پروتزها ظرافت و زیبایی لحاظ شده است تا ظاهر چانه به شکل طبیعی خود نشان داده شود؛ بنابراین جای نگرانی نخواهد بود.

به طور کلی تغییر در ظاهر چانه به دو روش کاشت پروتز چانه و تزریق چربی انجام می‌شود. پروتز چانه کاملا شبیه به بافت اطراف ناحیه چانه است و در مواردی که رفع ناهنجاری چانه با تزریق چربی یا ژل امکان پذیر نباشد باید پروتز اضافه شود. اغلب افرادی که این عمل زیبایی را انجام می‌دهند می‌توانند به سرعت به روال عادی زندگی خود بازگردند و فعالیت‌های روزانه خود را از سر بگیرند؛ بنابراین دوران نقاهت بعد از عمل در این روش چندان طولانی نیست.

نکته مهمی که در این خصوص باید به آن توجه کرد کیفیت و برند پروتز چانه است. یکی از بهترین برندهای پروزتز صورت و چانه، برند ایمپلنتک است. Implantech یک برند امریکایی تولید کننده انواع پروتزهای گونه، چانه و صورت است که جزء بهترین برندهای جهان شناخته می‌شود. این برند محصولات آنتی‌اسکار خود را تحت عنوان Cimeosil (سیموسیل)نیز به فروش می‌رساند. افرادی که قصد انجام اعمال جراحی صورت و کشت پروتز دارند می‌توانند با خیال آسوده از این برند و محصولات آن استفاده نمایند. مواد به کار رفته در این پروتز موجب بروز حساسیت نمی‌شوند و به بافت اطراف خود آسیب وارد نمی‌کنند.

انجام عمل زیبایی کاشت چانه

نحوه انجام عمل زیبایی کاشت چانه

برای انجام این عمل زیبایی نیاز به بیهوشی عمومی خواهد بود. بیمار پس از انجام عمل جراحی می‌تواند به خانه برگردد و نیازی به ماندن در بیمارستان ندارد. پروتز چانه از طریق برش پوست و یا از داخل دهان وارد ناحیه چانه می‌شود. جای اصلی این پروتز در پشت استخوان است اما برخی از پروتزها در زیرعضلات صورت و بافت چربی قرار می‌گیرند. تشخیص جای مناسب پروتز کاملا با پزشک متخصص است و این امر به انتخاب بیمار انجام نمی‌شود.

برای کاشت پروتز چانه، برش کوچکی در هر طرف صورت در نقطه‌ای که استخوان فک به جمجمه متصل شده ایجاد می‌شود. پس از آن یک ایمپلنت یا پروتز به شکل نعل اسب از طریق سوراخ‌های ایجاد شده وارد صورت می‌شود و قسمت پایینی چانه برجسته می‌گردد. این پروتز زیر لایه‌های عمیق بافت صورت قرار می‌گیرد و ظاهر واضح‌تر و حجم بیشتری را به چانه می‌دهد.


مزایای کاشت پروتز چانه

همانطور که قبلا نیز اشاره شد عمل زیبایی کاشت چانه به دو روش تزریق چربی و کاشت پروتز انجام می‌شود. برای افرادی که روش پروتز را انتخاب می‌کنند، استفاده از پروتز برای اصلاح فرم چانه مزایایی را شامل می‌شود که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم:

  •     این روش بدون هیچ گونه برش در ناحیه گردن انجام می‌شود و به همین دلیل جای زخم یا بخیه قابل مشاهده نیست. در نتیجه هیچ جای نگرانی برای باقی ماندن جای زخم یا برش نخواهد بود.
  •     اغلب افرادی که از این روش استفاده کرده اند چانه‌ای با ظاهر کاملا طبیعی و زیبا به دست آورده اند.
  •     در صورت نارضایتی بیمار یا بروز مشکلات جانبی می‌توان پرتز چانه را با عمل جراحی از ناحیه چانه خارج کرد.
  •     پیشرفت‌ها و تکنولوژی‌های به‌روز در زمینه طراحی و تولید پروتزها به کار گرفته می‌شود و ظرافت آن‌ها بیش از قبل می‌شود.
  •     ایجاد ظاهری جذاب و زیبا متناسب با استانداردهای چانه از لحاظ شکل، موقعیت و ابعاد
  •     خطوط مربوط به فک، گونه و چانه با استفاده از این نوع پروتزها بهبود می‌یابد.
  •     بهبود وضعیت چانه عقب رفته در افرادی که به طور مادرزادی به این ناهنجاری دچار شده اند.
  •     با گذر زمان، بدفرمی پروتز ایجاد نمی‌شود و ظاهر زیبای چانه حفظ می‌گردد.


جمع بندی و نتیجه گیری

در اینجا با کاشت چانه و پروتز چانه آشنا شدیم. در صورتی که قصد انجام عمل زیبایی چانه را دارید می‌توانید با استفاده از پروتزهای ایمپلنتک Implantech ظاهر چانه خود را کاملا تغییر دهید و بدفرمی‌های آن را اصلاح نمایید. ما به عنوان نمایندگی محصولات این برند در ایران می‌توانیم انواع پروتزهای با کیفیت Implantech را در اختیار افراد قرار دهیم. بنابراین در صورتی که برای اعمال جراحی خود نیاز به انواع پروتز دارید می‌توانید محصول مورد نظر خود را با مشورت با پزشک خود از کمپانی Implantech خریداری نمایید. برای کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان فروش ما تماس حاصل فرمایید.

آیا کاشت چانه، طبیعی به نظر می‌رسد؟